Skip to main content

Hjælp

Vanliga Frågor

Nedan hittar du de vanligaste frågor från våra kunder.

Om du behöver hjälp rekommenderar vi att du kontrollerar de olika frågorna och svaren nedan. Kontakta oss gärna om du fortfarande behöver hjälp.

Generelt

Hvor kan jeg finde min nærmeste Landex butik?

Du hittar din närmaste butik på denna sida om du klickar på hitta butik i menyn högst upp på sidan.

Vilka betalningsformer accepterar du?

Vi accepterar följande betalningssätt i våra filialer: VISA, MasterCard och kontanter.

Legitimation och personuppgifter

Varför blir jag ombedd att visa legitimation?

Vi har valt att alla kunder ska legitimera sig själva vid transaktioner från 1 KR. Du blir därför ombedd att visa ID, eftersom lagen kräver att vi känner våra kunder, och eftersom det är vår skyldighet att hjälpa myndigheterna att bekämpa brottslighet genom att säkerställa att våra butiker inte utnyttjas för olagliga aktiviteter.

Vad gör ni med mina uppgifter?

Vi samlar endast in dina personuppgifter och dokument på grund av våra lagstadgade skyldigheter. Därför använder och behandlar vi endast dina uppgifter och dokument för icke-kommersiella syften.

Vilka former av legitimation är giltiga?

Vi accepterar följande former av legitimation i våra avdelningar: nordiskt körkort, pass, uppehållstillstånd och europeiskt identitetskort.

Kan jag genomföra en transaktion om jag inte vill visa legitimation?

Om du blir ombedd att visa ID och vägrar detta, kommer du tyvärr inte att kunna genomföra en transaktion i någon av våra butiker.

Valutaveksling

Tar ni avgift vid växling?

Vi gör dig uppmärksam på att det kan tillkomma en avgift beroende på beloppets storlek och sedlarnas skick.

Hur mycket kan jag maximalt växla för?

Du kan i princip växla för så stora belopp som du behöver, men du bör förvänta dig att vi kan kräva mer information och dokument från dig vid större växlingar. Dessutom rekommenderar vi att du beställer valuta i förväg vid större växlingar, så att du är säker på att vi har beloppet tillgängligt vid ditt besök.

Behöver jag beställa valuta för att växla hos er?

Det är inte ett krav att du beställer valuta för att kunna växla hos oss. Dock rekommenderar vi att du vid större växlingar eller vid valutor som inte är brett använda, beställer valuta i förväg, så att du är säker på att vi har beloppet tillgängligt vid ditt besök.

Hur beställer jag valuta?

Du kan enkelt, snabbt och kostnadsfritt beställa din valuta här på sidan, om du klickar på “beställ valuta” i menyn, som finns högst upp på sidan.

Kan jag avboka en valutabeställning?

Ja, du kan definitivt avboka en valutabeställning. Detta görs genom att kontakta oss via telefon eller genom vår kontaktformulär. Du hittar våra kontaktuppgifter och kontaktformulär längre ner på denna sida.

Varför är era kurser högre eller dyrare än de som visas på hemsidan?

Våra valutakurser på hemsidan är vägledande, eftersom det kan förekomma kursavvikelser hos vissa av våra butiker. Detta är för att förbli konkurrenskraftiga i de enskilda lokalområdena.

Varför har era butiker olika kurser?

Det kan förekomma kursavvikelser hos vissa av våra butiker. Detta är för att förbli konkurrenskraftiga i de enskilda lokalområdena.

Hur gammal måste man vara för att växla?

Hos oss måste du vara minst 18 år gammal för att växla pengar.

Kontakta oss

Behöver du hjälp? Tveka inte att kontakta oss. Vårt passionerade supportteam är redo att hjälpa till när DU har tid. Hos Landex tar vi ära i att leverera den perfekta kundservicen och att lämna våra kunder med ett leende.

Opkald

Ring oss på +46 40 120 031   på vardagar mellan 10-17. Utanför dessa tider kan du försöka nå oss genom att skicka ett e-mail.

Mail

Skicka ett mail med din förfrågan till [email protected], och vi återkommer med svar så snart som möjligt.