Vanliga Frågor
Nedan hittar du de vanligaste frågor från våra kunder.
Om du behöver hjälp rekommenderar vi att du kontrollerar de olika frågorna och svaren nedan. Kontakta oss gärna om du fortfarande behöver hjälp.
Nedan hittar du de vanligaste frågor från våra kunder.
Om du behöver hjälp rekommenderar vi att du kontrollerar de olika frågorna och svaren nedan. Kontakta oss gärna om du fortfarande behöver hjälp.
Du hittar din närmaste butik på denna sida om du klickar på hitta butik i menyn högst upp på sidan.
Vi accepterar följande betalningssätt i våra filialer: VISA, MasterCard och kontanter.
Vi har valt att alla kunder ska legitimera sig själva vid transaktioner från 1 KR. Du blir därför ombedd att visa ID, eftersom lagen kräver att vi känner våra kunder, och eftersom det är vår skyldighet att hjälpa myndigheterna att bekämpa brottslighet genom att säkerställa att våra butiker inte utnyttjas för olagliga aktiviteter.
Vi samlar endast in dina personuppgifter och dokument på grund av våra lagstadgade skyldigheter. Därför använder och behandlar vi endast dina uppgifter och dokument för icke-kommersiella syften.
Vi accepterar följande former av legitimation i våra avdelningar: nordiskt körkort, pass, uppehållstillstånd och europeiskt identitetskort.
Om du blir ombedd att visa ID och vägrar detta, kommer du tyvärr inte att kunna genomföra en transaktion i någon av våra butiker.
Vi gör dig uppmärksam på att det kan tillkomma en avgift beroende på beloppets storlek och sedlarnas skick.
Du kan i princip växla för så stora belopp som du behöver, men du bör förvänta dig att vi kan kräva mer information och dokument från dig vid större växlingar. Dessutom rekommenderar vi att du beställer valuta i förväg vid större växlingar, så att du är säker på att vi har beloppet tillgängligt vid ditt besök.
Det är inte ett krav att du beställer valuta för att kunna växla hos oss. Dock rekommenderar vi att du vid större växlingar eller vid valutor som inte är brett använda, beställer valuta i förväg, så att du är säker på att vi har beloppet tillgängligt vid ditt besök.
Du kan enkelt, snabbt och kostnadsfritt beställa din valuta här på sidan, om du klickar på “beställ valuta” i menyn, som finns högst upp på sidan.
Ja, du kan definitivt avboka en valutabeställning. Detta görs genom att kontakta oss via telefon eller genom vår kontaktformulär. Du hittar våra kontaktuppgifter och kontaktformulär längre ner på denna sida.
Våra valutakurser på hemsidan är vägledande, eftersom det kan förekomma kursavvikelser hos vissa av våra butiker. Detta är för att förbli konkurrenskraftiga i de enskilda lokalområdena.
Det kan förekomma kursavvikelser hos vissa av våra butiker. Detta är för att förbli konkurrenskraftiga i de enskilda lokalområdena.
Hos oss måste du vara minst 18 år gammal för att växla pengar.
Behöver du hjälp? Tveka inte att kontakta oss. Vårt passionerade supportteam är redo att hjälpa till när DU har tid. Hos Landex tar vi ära i att leverera den perfekta kundservicen och att lämna våra kunder med ett leende.
Ring oss på +46 40 120 031 på vardagar mellan 10-17. Utanför dessa tider kan du försöka nå oss genom att skicka ett e-mail.
Skicka ett mail med din förfrågan till [email protected], och vi återkommer med svar så snart som möjligt.